URA:MOTOR - rekapitulace sezóny a tisková zpráva pro rok 2011
Publikováno 25.11. 2010

Motoristická sezóna 2010 brněnského šampionátu je za námi. 21. listopadu uzavřela tuto soutěž I. Vyškov Rally. Přestože závěrečné slavnostní vyhlášení výsledků ještě neproběhlo, je již nyní jasné, že náš tým v letošním roce získal sedmé místo v celkovém hodnocení týmů.
Vzhledem k osmému místu v sezóně 2009 by mohl čtenář namítat, že se tolik moc neudálo. Je potřeba vzít v úvahu okolnosti, které jsou v tomto případě velmi podstatné. Zatímco v roce 2009 startovalo celkem 8 týmů, URA:MOTOR tak získal místo poslední a za celý rok naši jezdci nevybojovali jediný týmový bod. První podstatnou změnou letošního roku je změna v bodování týmů. Nový systém umožnil našim závodníkům dosáhnout na vytoužené body a díky tomu, že oba naši stálí jezdci se i mírně zlepšili, nasbíral URA:MOTOR v roce 2010 celkem 71 bodů. Z toho 24 bodů vybojovala týmová jednička Upeer, 1 bod týmová dvojka Dizzy8, 9 bodů týmová trojka Mudman a skvělých 37 bodů přinesl do týmu hostující závodník Petr Pavlát, kterému patří velký dík. Nasazení jezdců bylo různé závod od závodu, neboť ne vždy mohli startovat všichni. Z toho důvodu došlo na hostování jezdce Petra Pavláta. Spolupráci s ním hodnotí manažer týmu velice dobře. Ostatně - nelze se tomu příliš divit. Nechme už ale minulost minulostí a podívejme se na plány týmu URA:MOTOR pro rok 2011.
Vzhledem k počtům bodů, které jednotliví jezdci získali, hodlá vedení týmu provést některé změny ve složení závodníků. Týmová jednička Upeer zůstává nadále na svém postu. Tým pro něj pořídil nový speciál, na kterém v současné době servisní technici usilovně pracují. Testování nového stroje by mělo začít zhruba v lednu 2011, s největší pravděpodobností na sněhových površích. Závodník Mudman se vrací na pozici týmové dvojky, jako tomu bylo v roce 2008. Po zkušenostech, které jasně ukazují na nutnost disponovat náhradníkem, přijal tým pod svá křídla Roberta Topinku alias Rolin, který doposud závodil v šampionátu Rally Brno jako jednotlivec. Letošní týmová dvojka Dizzy8 ze závodního týmu odchází. Po dohodě s vedením mu byla udělena licence k užívání designu vozů Subaru Impreza STI „NEON“, se kterým tým závodil v roce 2010. Dizzy8 se s tímto vozem pravděpodobně objeví ve startovní listině v roli jednotlivce i příští sezónu 2011.

Toliko organizačních věcí a nyní přejděme k tomu, co bude konkurenční špiony zajímat možná nejvíce. URA:MOTOR je mladý tým a stále hledá nové a nové zkušenosti. Přestože letošní spolupráci se SUBARU hodnotí manažer týmu jako výtečnou, na rok 2011 se chystá opět jedna zásadní změna. Mateřský jazyk nového partnera zůstává stejný, ovšem značka závodních speciálů se změní v neméně známou SUZUKI. Závodníci URA:MOTORu budou v roce 2011 startovat na továrních vozech SUZUKI SX4. Manažer týmu se jistě zapotil při vyjednávání s touto automobilkou. Hned druhý den po dokončení posledního závodu byla opět obnovena již rozběhnutá jednání a celá záležitost nabrala nečekaný spád. Po zjištění, že automobilka má v ČR k dispozici již jen několik kusů vozů SX4, nebylo na co čekat. Můžeme tedy mluvit o velikém štěstí, že v současné době již dva tyto stroje parkují v dílnách URA:MOTORu a třetí z nich je na cestě.
Hovořil jsem o továrních vozech. Vozy byly sice dodány v klasické žluto-bílé, ovšem to by nebyl kontroverzní URA:MOTOR, aby si neprosadil změnu. Především z důvodu, že žlutá se do uramotoří brand příliš nehodí. V tomto směru hovořil manažer tajemně jako kniha kouzel a rozhodně odmítl prozradit jakékoliv další podrobnosti. Nezbývá nám tedy, než se nechat překvapit a těšit se, s čím opět sestava Upeer a Mudnam, společně s novým náhradníkem Rolinem, v roce 2011 na vyjede k prvnímu startu.
Tiskovou konferenci URA:MOTORu pro vás sledoval sportovní reportér Arnošt Volejník.